čtvrtek 7. září 2017

s/y Sanru

s/y Sanru je plachetnice typu Jaguar 25 vyrobená v roce 1980. Jedná se o modernizovaný typ vyráběný v Canvey Yacht Builders v Essexu v Anglii označovaný také jako Jaguar 25 MkII.
Jméno loď už měla od některého z předchozích majitelů, tak jsme ho zachovali, podle čeho jméno kdo vybíral nevíme. Zjistili jsme však, že Sanru je město kdesi v Japonsku. Po registraci lodě v ČR ji bylo nutné označit registračním číslem a tak jsme se rovnou pustili i do ostatních polepů. Na boky dozadu přišlo velkými písmeny jméno lodě, na příď registrační číslo a také velký jaguár, který jakoby vyskakuje z hladiny. Na záď pak jméno lodi a domovský přístav.
Sanru má twinkýl s ponorem 0,94m, na dvou kýlech stabilně stojí bez další opory i když se po ní chodí. 
Motor je vestavěný diesel. V loděnici sice dostala originálně zabudovaný Volvo Penta MD5A 7,5hp s pohonem sail drive, po osmi letech byl ale motor vymontován a vyměněn za dva roky starý dvouválcový Solé Mini-14 Diesel o výkonu 13hp. Pohon je vyřešen stevenovou hřídelí, třílistá vrtule je tak až na zádi, těsně před kormidlem. Motor má dvouokruhové chlazení, tudíž vlastní agregát je chlazen nemrznoucí chladící kapalinou a ta je chlazena ve výměníků chladící vodou z pod lodi které po ochlazení motoru chladí ještě výfuk a výfukem odchází ven.
Kormidlo je u Sanru originální celodřevěné, ovládané dřevěnou pínou. Do budoucna ale plánuji předělání kormidla na novější vyvážené s plochou listu i před osou otáčení, které by mělo zlepšit ovládání lodě. Pína však zůstane.
Oplachtění má Sanru složené z velké genuy (přední lík 8m, spodní lík 5m) a hlavní plachty (přední lík 7m, spodní lík 3m) a máme v eráru i spinakr v rukávu, který jsme ale ještě nevyzkoušeli. 
Na lodi se stále pracuje a vylepšuje, i když pomalu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat