Na naší domovské vodě - Orlíku za poslední 3 roky byl 2x problém dostat loď
na naše zimoviště, kde byl jeřáb díky nedostatku vody nasuchu. Rozhodli
jsme se pro pořízení nového přívěsu pod loď, s kterým bude možné loď
převážet normálně po silnici.
Doposud jsme loď měli jen na manipulačním přívěsu.
Našel jsem inzerát na nabídku nových přepravníků lodí od výrobce TPV
Trailers ze Slovinska. Výrobce patřící pod německou firmu Böckmann.
Kontaktoval jsem tedy českého prodejce který měl velice zajímavé ceny a
domluvil si prohlídku.
Přívěs má svařovaný, žárově pozinkovaný rám. Nájezdovou brzdu, nápravy,
opěrné kolečko, naviják a rolny jsou od firmy Knott.
Otypovaný na rychlost
120km/h.
Maximální přípustná hmotnost přívěsu 3500kg
Pohotovostní hmotnost 660kg
Uveze tedy 2840kg
Délka přívěsu bez vysunuté světelné rampy 8.6m
Délka s vysunutou světelnou rampou 9,65m
Šířka přívěsu 2.52m
Šířka rámu 1,96m
Přívěs se nám líbil, při prohlídce jsme neshledali žádné nedostatky a tak
jsme přívěs zakoupili, sjednali povinné pojištění, dostali převozní značky
a hurá s ním domů.
Naviják s příďovým dorazem jsem ani nenechával na přívěs namontovat a
rovnou ho dal do kufru auta, pro naší loď není potřebný, stejně tak sundám
všechny středové rolny. Prodejce sice nabízel, že si nepotřebné
příslušenství nechá a dá nám za něj slevu, ale toho jsem nevyužil. Co kdyby
jsme časem přívěs potřebovali pod jinou loď.
Cesta s prázdným přívěsem 200km po dálnici byla pohodová, celou cestu 100km
rychlostí. Jen je potřeba si zvyknout na šířku přívěsu a hlídat si ho v
zrcátkách, přeci jen je širší než auto.
K přívěsu jsme dostaly český návod, fakturu a COC list - prohlášení o
shodě. Čistopis technického průkazu k němu nebyl. U nás jsem tedy zašel na
evidenci vozidel. Vyplnil jsem žádost k přihlášení vozidla, přiložil
dokumenty a druhý den že si mám přijít pro doklady a registrační značku.
Paráda, vše bez komplikací.
Na světelné rampě chyběla nálepka s omezením rychlosti, což byl trošku
oříšek. Nálepka na přívěsu je v ČR dle vyhlášky povinná, z retroreflexního
materiálu o průměru 200mm. Pokud se nevejde, může být pro přívěs v
provedení o průměru 150mm. Samozřejmě že průměr 200mm se nevejde a sehnat
omezení na 120km/h v průměru 150mm dalo trošku práce, všude měli jen 80,
100, 110 a 130, ale nakonec jsem sehnal. Pro jistotu jsem si koupil hned 2ks.
Po odstrojení všech rolen a podpěr jsem zajel s přívěsem na váhu, holý přívěs má 620kg.
Ještě dodělám dřevěná lůžka na usazení kýlů a 15.10. nás čeká jeřábování na
hrázy orlické přehrady.
Žádné komentáře:
Okomentovat