Přes zimu přišla řada na úpravy přívěsu:
První úpravou bylo zjednodušení sundavání světelné rampy. Rampa je
přišroubována na výsuvné jekly pod světly. Při každé demontáži a montáži
bylo tedy nutné nejdříve sundat světlomety a až pak odpojit výsuvné jekly.
Celá rampa včetně jeklů je zas neskladná. A nechávat světla na vleku při
odstavení se mi moc nechce, přeci jen na ně nemusí celou sezonu svítit
přímé slunce a v zimě zas nemusejí trpět mrazem.
Vyrobil jsem tedy jednoduché vložky, které jsou napevno přišroubované k
rampě v původních otvorech a přes tyto vložky je rampa přichycena k
výsuvům. Demontáž a zpětná montáž tak spočívá v povolení/utažení 4ks matic M8.
Dále jsem vyrobil podpěry pod loď, aby nestála pouze na kýlech, ale byla
podepřená vpředu i vzadu. Předem jsem musel počítat s tím, že při příští
nakládce loď budu na vleku ještě posouvat o cca 45cm dopředu, aby kýly
seděli na dvou příčkách - s tím dojde i k posunu náprav. Podpěry jsem tedy
udělal stavitelné a to jak sklon k ose přívěsu, tak výškové nastavování
podpěrných desek.
Základem podpěr je jekl 40x40mm a výztuhy jsou z jeklu
25x25mm. Stavěcí šrouby mají trapézové závity s průměrem 26mm a stoupáním
5mm. Podpěrné desky jsou z voděodolné foliované překližky síly 15mm o
rozměru 20x30cm, potažené zátěžovým kobercem. Do vlastního rámu přívěsu
jsem nechtěl nijak zasahovat, vše je tedy na rám pouze přišroubované a jde
kdykoliv demontovat. Ještě nechám podpěry pozinkovat. Při transportu se
podpěry velice osvědčili, loď už se na přívěsu nekýve zepředu dozadu a je
naprosto klidná. Jede se s ní velice příjemně.
Pomyslnou třešničkou na dortu bylo doplnění světelné rampy a nálepku jaguara ve skoku, stejného jako máme i na přídi lodě a podložky pod registrační značku s webovou adresou
tohoto blogu.
Další pokračování úprav bude spočívat v už zmíněném posunu náprav a výrobě
pevných lůžek pro kýly s dorazy, aby byla poloha lodě na přívěsu jasně daná.
Žádné komentáře:
Okomentovat