čtvrtek 2. srpna 2018

Úpravy přívěsu I. část

Přes zimu přišla řada na úpravy přívěsu:



První úpravou bylo zjednodušení sundavání světelné rampy. Rampa je přišroubována na výsuvné jekly pod světly. Při každé demontáži a montáži bylo tedy nutné nejdříve sundat světlomety a až pak odpojit výsuvné jekly. Celá rampa včetně jeklů je zas neskladná. A nechávat světla na vleku při odstavení se mi moc nechce, přeci jen na ně nemusí celou sezonu svítit přímé slunce a v zimě zas nemusejí trpět mrazem. Vyrobil jsem tedy jednoduché vložky, které jsou napevno přišroubované k rampě v původních otvorech a přes tyto vložky je rampa přichycena k výsuvům. Demontáž a zpětná montáž tak spočívá v povolení/utažení 4ks matic M8.



Dále jsem vyrobil podpěry pod loď, aby nestála pouze na kýlech, ale byla podepřená vpředu i vzadu. Předem jsem musel počítat s tím, že při příští nakládce loď budu na vleku ještě posouvat o cca 45cm dopředu, aby kýly seděli na dvou příčkách - s tím dojde i k posunu náprav. Podpěry jsem tedy udělal stavitelné a to jak sklon k ose přívěsu, tak výškové nastavování podpěrných desek.




Základem podpěr je jekl 40x40mm a výztuhy jsou z jeklu 25x25mm. Stavěcí šrouby mají trapézové závity s průměrem 26mm a stoupáním 5mm. Podpěrné desky jsou z voděodolné foliované překližky síly 15mm o rozměru 20x30cm, potažené zátěžovým kobercem. Do vlastního rámu přívěsu jsem nechtěl nijak zasahovat, vše je tedy na rám pouze přišroubované a jde kdykoliv demontovat. Ještě nechám podpěry pozinkovat. Při transportu se podpěry velice osvědčili, loď už se na přívěsu nekýve zepředu dozadu a je naprosto klidná. Jede se s ní velice příjemně. 





Pomyslnou třešničkou na dortu bylo doplnění světelné rampy a nálepku jaguara ve skoku, stejného jako máme i na přídi lodě a podložky pod registrační značku s webovou adresou tohoto blogu. 



Další pokračování úprav bude spočívat v už zmíněném posunu náprav a výrobě pevných lůžek pro kýly s dorazy, aby byla poloha lodě na přívěsu jasně daná.

Žádné komentáře:

Okomentovat